TRAS : observasjon av språk i daglig samspill =TRAS fagbok =TRAS-håndboka =Tidlig registrering av språkutvikling


forfattere av TRAS: Unni Espenakk ... [et al.] ; [redaktører: Unni Espenakk, Erna Horn, Margaret Klepstad Færevaag ; lydbok: Huseby kompetansesenter]
Bok Bokmål 2011
Annen tittel
Medvirkende
Utgitt
Stavanger [Bryne] : Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforskning, Universitetet i Stavanger : Info vest forl. , cop. 2011 [i.e. 2014?]
Omfang
141 s. : ill. + lydbok
Utgave
[Rev. utg., nytt oppl.]
Opplysninger
1 CD-ROM (Daisy-lydbok) i lomme. - 1. utg. Bergen : TRAS-gruppen ; Stavanger : Høgskolen i Stavanger, Senter for leseforskning, 1993 med tittel: TRAS-håndbok. - Elektronisk reproduksjon. - Rev. utg., 1. oppl. Stavanger : Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforskning, Universitetet i Stavanger, 2011. - TRAS: Tidlig registrering av språkutvikling. - Øvrige medforfattere: Jørgen Frost, Margaret Klepstad Færevaag, Erna Horn, Inger Kristine Løge, Ragnar Gees Solheim, Åse Kari Hansen Wagner. - TRAS betyr Tidlig Registrering Av Språkutvikling. Materiellet er utviklet for bruk i barnehager. TRAS består av observasjonsskjema og en håndbok. Målsettingen med materiellet har vært å formidle betydningen av tidlig intervensjon, øke kunnskapen om barns språkutvikling, samt bidra til at barn som strever med sin språktilegnelse, blir registrert på et tidlig tidspunkt. TRAS - Observasjon av språk i daglig samspill - er et pedagogisk observasjonsverktøy som skal brukes til å observere barns språkutvikling. Sammen med idepermen Tiltak til TRAS gis det mange praktiske forslag til gode språkaktiviteter man kan bruke i barnehagen. Inneholder også CD versjon
Emner
språkutvikling kartlegging språkvansker tras barn
Dewey
ISBN
978-82-90910-57-5 : Nkr 400

Bibliotek som har denne