Vurdering av nivået på trekkordningen for elever i frittstående skoler
Marianne Haraldsvik Marianne Haraldsvik, Jon Marius Vaag Iversen, Ole Henning Nyhus
Bok Bokmål
Digital utgave: Søke-URL
Originaltittel | |
---|---|
Medvirkende | |
Omfang | 1 online (nettilkoblet) ressurs (79 sider) : diagrammer
|
Opplysninger | Følgende fire hovedproblemstillinger er styrende for dette prosjektet: 1. Kartlegge kommunesektorens kostnader per elev som går i friskole 2. Vurdere om det er mer hensiktsmessig å justere for totalt antall elever i friskoler i stedet for elevtallsendring som i dag 3. Vurdere om det er hensiktsmessig med en mer finmasket modell 4. Helhetlig vurdering av om trekksats på 80 prosent reflekterer kommunesektorens endrede kostnader Basert på disse fire hovedproblemstillingene skal evalueringen komme med forslag til eventuelle endringer i trekkordningen. For å belyse disse problemstillingene har vi fokusert prosjektet rundt å kartlegge kommunesektorens kostnader knyttet til elever i friskoler, samt analyser av innsparingsmuligheter for kommunesektoren ved elever i frittstående skole
|
Emner | report
|
ISBN | 9788275706391
|