Bruk av kartleggingsresultater i skolen : fra data om skolen til pedagogisk praksis


Thomas Nordahl ; [redigert av Thomas Nordahl og Ole Hansen ; oversetter: Trond Eidnes]
Tale på CD Bokmål 2022

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Annen tittel
Medvirkende
Eidnes, Trond (oversetter)
Hansen, Ole (redaktør)
Nordahl, Thomas (redaktør)
Utgitt
Oslo : Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek , 2022
Opplysninger
I prod. per januar 2022. - Originaltittel: Datainformeret forbedringsarbejde i skolen. - Tittel med innledende ord: Dette vet vi om bruk av kartleggingsresultater i skolen. - Clara Talesyntese. - Fra forlagets omtale: Fra data om skolen til pedagogisk praksis. Alle skoler har i dag tilgang til data om hvordan elevene har det i skolen og hvilket læringsutbytte de har, både på nasjonalt og lokalt nivå og basert på egne tester og kartlegginger i den enkelte klasse. Dataene har imidlertid ingen verdi i seg selv. Først når de blir analysert i en lokal kontekst, skapes det grunnlag for å forbedre den eksisterende praksis. For å oppnå et så effektiv utbytte av dataene som mulig, må de drøftes og anvendes i fellesskap, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap og mellom skoleledelsen og lærere.
Emner
Dewey
ISBN
978-82-16-43991-3

Andre utgaver/formater

Bruk av kartleggingsresultater i skolen : fra data om skolen til pedagogisk praksis
Thomas Nordahl ; [redigert av Thomas Nord...

Bok · Bokmål · 2016
Bruk av kartleggingsresultater i skolen : fra data om skolen til pedagogisk praksis
Thomas Nordahl ; [redigert av Thomas Nord...

Daisy lydbok · Bokmål · 2022

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne