Inkludering : perspektiver i barnehagefaglige praksiser


Anne-Lise Arnesen (red.)
Bok Bokmål 2017
Medvirkende
Utgitt
Oslo : Universitetsforl. , cop. 2017
Omfang
302 s. : fig.
Utgave
2. utg.
Opplysninger
1. utg. 2012. - Opplagshistorikk: 2. oppl. 2019 (Nkr 419.00). - Hvordan kan barnehagen være et godt sted for inkludering i praksis? Hva skjer i møte mellom politiske føringer, samfunnsmessige endringer og barnehagefaglige perspektiver og kunnskap? Denne boka løfter fram hvordan målet om inkludering kan realiseres gjennom små og store hendelser i barnehagehverdagen. I boka konkretiseres det barnehagefaglige arbeidet med å sikre alle barn tilhørighet og deltakelse i barnehagens mangfoldige fellesskap. Den nye utgaven er gjennomarbeidet og endret i tråd med nyere forskning. Boka inneholder også et nyskrevet kapittel om fellesskapets fordeler og forutsetninger, og hvilke utfordringer det gir den spesialpedagogiske profesjonen. Boka henvender seg til studenter og lærere på bachelor- og masternivå i barnehagelærerutdanningen, og til alle med interesse for arbeid med inkludering i utdanningssammenheng. Anne-Lise Arnesen er bokas redaktør. Hun er professor emerita ved Høgskolen i Østfold og Høgskolen i Oslo og Akershus. De øvrige bidragsyterne er Julie Allan, Ragnhild Andresen, Tonje Kolle, Ann-Elise Kristoffersen, Ann Sofi Larsen, Eva Simonsen, Kjell-Arne Solli og Bente Ulla.. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
Emner
Inkluderende pedagogikk : (No-TrBIB)HUME23484
Inkludering : (NO-TrBIB)HUME23482
Mangfold : (NO-TrBIB)HUME00511
Spesialpedagogikk : (NO-TrBIB)HUME11885
Vis mer...
Dewey
ISBN
978-82-15-02789-0

Bibliotek som har denne