Brukerorientert ledelse i offentlig sektor


Pål Ellingsen, Rikard Eriksson og Knut Arne Kvitting
Bok Bokmål 2022
Digital utgave: Søke-URL
Originaltittel
Medvirkende
Omfang
215 sider
Utgave
2. utgave
Opplysninger
1. utgave 2013. - Innledning. -. - Et grunnleggende prinsipp i velferdsstaten er at alle har lik rett til offentlige tjenester. For å få til dette i et komplisert og mangfoldig samfunn der digitaliseringen skyter fart, må offentlig sektor i størst mulig grad være brukerorientert. Det vil si at ledere og medarbeidere både må kjenne til brukernes behov og involvere dem i utviklingen av tjenestene. Brukerorientert ledelse i offentlig sektor gir en helhetlig presentasjon av hva brukerorientering innebærer i virksomheter i offentlig sektor, med særlig vekt på lederes rolle. Boken gir en god innføring i sentrale problemstillinger rundt brukerorientering, og gjennom praktiske eksempler viser den hvordan virksomheter kan bli mer brukerorientert; både i fysiske møter med brukerne og digitalt. Boken tar også opp dilemmaer som kan oppstå på grunn av sektorens doble oppdrag: Offentlige virksomheter skal ivareta både samfunnets og brukernes interesser. Boken er anvendbar for studenter i ledelse, organisasjon og administrasjon og helse- og sosialfag, så vel som for ledere i offentlig sektor og deltakere på kurs og seminar. Nytt i denne utgaven: - Digitaliseringen av offentlig sektor gis en grundig behandling gjennom hele boken. - Bokens teorigrunnlag er styrket, blant annet på bakgrunn av forfatternes forskning og praksis de siste årene. - Det historiske perspektivet på brukerorientert ledelse er gitt større plass. - Hvert kapittel avsluttes med dilemmaer til refleksjon.
Emner
Dewey
ISBN
9788205560420 : Nkr 399.00

Andre utgaver/formater


Bibliotek som har denne