Tettere på naturfag i klasserommet : resultater fra videostudien LISSI


Marianne Ødegaard, Marit Kjærnsli og Magdalena Kersting (red.)
Bok Bokmål 2021 Tettere på naturfag i klasserommet
Digital utgave: Søke-URL
Medvirkende
Omfang
290 sider : illustrasjoner i farger
Utgave
1. utgave
Opplysninger
God naturfagundervisning legger til rette for at elever får et personlig engasjement i temaer de vil utforske ved hjelp av naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter. Naturfag på sitt beste kan engasjere elevene i praktiske problemstillinger i klasserommet med situasjoner som må løses her og nå. Dette krever ofte en kombinasjon av engasjement, praktisk sans, sunn fornuft og faglig kunnskap.Det finnes allerede solid forskning på naturfagundervisning i norsk skole. I denne boka, som bygger på LISSI-studien (Linking Instruction in Science and Student Impact), supplerer forfatterne eksisterende studier ved å gi rike beskrivelser av undervisningspraksiser ved at de har fått mulighet til å observere hva som virkelig skjer i naturfagundervisningen i 20 norske klasserom på barne- og ungdomstrinnet. Resultatet har blitt en viktig dokumentasjon på hva som skjer i norsk skole, og samtidig en inspirerende og tankevekkende bok om hva god naturfagundervisning er og kan være.Boka er skrevet for lærere, lærerutdannere, studenter innenfor naturfagdidaktikk og forskere.
Emner
Science - Study and teaching (Secondary) : (DLC) sh 85118601
Didaktikk : (NO-TrBIB)HUME07882
Grunnskolen : (NO-TrBIB)HUME23030
Naturfag : (NO-TrBIB)HUME18728
Vis mer...
Dewey
ISBN
978-82-450-3843-9 : Nkr 429.00

Bibliotek som har denne