101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis



Bok Bokmål 2019
Annen tittel
Medvirkende
Karlsen, Lisbet (redaktør)
Utgitt
Bergen : Fagbokforlaget , 2019
Omfang
373 sider : illustrasjoner i farger
Utgave
1. utgave
Opplysninger
Har bibliografi. - Kan det være bra å regne feil? Hvordan kan man som lærer skape gode matematiske samtaler som fremmer elevenes læring? Hvordan kan man utvikle dybdelæring og en varig matematikkforståelse slik at elevene evner å se sammenhenger og bruke lærestoffet i nye kontekster? Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Del I består av sju fagfellevurderte vitenskapelige artikler. Del II inneholder 101 metodiske grep til bruk i undervisningen. Her bindes matematikkdidaktisk teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Med den nye 5-årige lærerutdanningen forventes det at lærere i større grad blir forskere på egen undervisning og kan teoretisere og begrunne sine valg. Boka er en god kilde til å se sammenheng mellom teori og praksis. 101 grep for å aktivisere elever i matematikk bidrar med ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med å utvikle elevers matematiske kompetanse i hele det 13-årige skoleløpet. Bokas målgruppe er lærere, studenter, lærerutdannere og forskere.. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
Emner
Dewey
ISBN
978-82-450-2452-4

Bibliotek som har denne