| |
---|
Utgitt
| Oslo : Gyldendal akademisk , 2017
|
---|
Omfang
| |
---|
Opplysninger
| I Eleven og skolens læringsmiljø løfter forfatteren fram verdien av elevens medvirkning og trivsel. Hun belyser sammenhenger mellom elevens motivasjon, medvirkning og trivsel, praksiser i skolens læringsmiljø og skolen som system. Forskningsbasert kunnskap på disse områdene vurderes som svært relevant for å ivareta elevens rettigheter etter barnekonvensjonens artikkel 3, Barnets beste, og artikkel 12, som gir barn rett til deltakelse og medvirkning. Forfatteren fremhever lærerprofesjonens ansvar for å sikre elevene et trygt og godt skolemiljø og for at skolens verdigrunnlag og brede formål får større betydning i skolens praksis.. - Elektronisk reproduksjon. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|