Spill- og dataprogrammering : en illustrert trinn-for-trinn-guide


[Carol Vorderman ; oversetter Bjørnar Magnussen]
Bok Bokmål 2017
Annen tittel
Medvirkende
Magnussen, Bjørnar (oversetter)
Utgitt
[Oslo] : Spektrum , 2017
Omfang
224 s. : kol. ill.
Passer for
Opplysninger
Omslagstittel: Spill- og dataprogrammering for barn. - Originaltittel: Computer coding for kids. - På omslaget: Med Scratch og Python. - Er du interessert i dataspill og animasjoner? Har du lyst til å lage dine egne programmer og spill? Denne boken er akkurat det en spirende programmerer trenger. Her blir vi først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, og med erfaringene derfra går vi videre til å programmere med det litt mer fryktinngytende Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og vil gjøre selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle.
Emner
Dewey
ISBN
978-82-316-1175-2(h.)

Bibliotek som har denne