Digital forretningsforståelse : fra store data til små biter


Tarjei Alvær Heggernes
Bok Bokmål 2020
Utgitt
Bergen : Fagbokforlaget , 2020
Utgave
3. utgave
Opplysninger
Tredje utgave av boken gir en oppdatert innføring i digital forretningsforståelse. Særlig er delene om kunstig intelligens, maskinlæring og bærekraft betydelig oppgradert. Alle virksomheter har nå digital strategi som en naturlig del av sine planer. Kravene til at ledere på alle nivå i bedriften skal kunne forstå og utvikle en digital strategi, er betydelig skjerpet de senere årene. Denne boken gir grunnleggende forståelse for hvordan det digitale griper inn i forretningsdrift. Boken starter med å sette digitalisering i et strategisk perspektiv, før den går inn på enheter og teknologier som gjør digitaliseringen mulig. Deretter tar den for seg forretningssystemer, før den fortsetter med aktuelle temaer som sosiale medier, store data og digital markedsføring. Boken avsluttes med kapitler om datasikkerhet og grønn IT. Boken passer for økonomi- og samfunnsfaglige studier, ingeniør- og teknologistudier og for praktikere som ønsker en bedre forståelse av hvordan det digitale griper inn i arbeidshverdagen, og hvordan det støtter en bedrifts verdiskaping. Tarjei Alvær Heggernes er utdannet cand.merc. ved NHH. Han har siden 2000 undervist innenfor fagfeltet strategisk bruk av IT og forretningssystemer på høyskolenivå, blant annet på NITH, BI og på Høgskulen på Vestlandet, der han i dag jobber som førstelektor. Noen av emnene han har undervist i, er informasjonssystemer, informasjonsledelse, Business Intelligence, sosiale medier, teknologiledelse, strategi og virksomhetsutvikling. Han er også lidenskapelig opptatt av å bruke det digitale som verktøy i sin egen undervisning. "De fleste har et bilde av en robot som en maskin i et produksjonslokale, eller en menneskelignende maskin fra populærkulturen. Dette er fysiske roboter, men det fins også virtuelle roboter, som strengt tatt er programvare. Et eksempel på dette er en robot som går gjennom kundedataene i en bedrift, plukker ut de kundene som bedriften holder på å miste etter gitte kjennetegn,
Emner
Dewey
658 . - 658.05 (hovednummer)
ISBN
978-82-450-3367-0 (heftet)

Andre utgaver/formater

Digital forretningsforståelse : fra store data til små biter
Tarjei Alvær Heggernes

Bok · Bokmål · 2017
Digital forretningsforståelse : fra store data til små biter
Tarjei Alvær Heggernes

Bok · Bokmål · 2013
Digital utgave: Søke-URL
Digital forretningsforståelse : fra store data til små biter
Tarjei Alvær Heggernes

Bok · Bokmål · 2023
Digital forretningsforståelse : fra store data til små biter
Tarjei Alvær Heggernes

Daisy lydbok · Bokmål · 2021

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Digital forretningsforståelse : fra store data til små biter
Tarjei Alvær Heggernes

Tale på CD · Bokmål · 2021

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Digital forretningsforståelse : fra store data til små biter
Tarjei Alvær Heggernes

Tale på CD · Bokmål · 2019

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Digital forretningsforståelse : fra store data til små biter
Tarjei Alvær Heggernes

Bok · Bokmål · 0
Les boka på nett
Les boka på nett

Bibliotek som har denne