Den flerkulturelle skolen i bevegelse : teoretiske og praktiske perspektiver


Kari Spernes
Bok Bokmål 2020
Utgitt
Oslo : Gyldendal , 2020
Utgave
2. utgave
Opplysninger
Flerkulturell kunnskap bidrar til bevissthet om hvordan skolen kan utvikles slik at alle elevene, lærerne og foreldrene opplever anerkjennelse. Bestill vurderingseksemplarer Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver inneholder blant annet disse temaene: Urfolk, nasjonale minoriteter og nyere minoriteter Det samiske og flerkulturelle perspektivet i LK20 Kulturforståelse Diskriminering og rasisme Å lære norsk som et andrespråk Utviklingen av en flerkulturell skole Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver har som mål å gi lærerstudenter et grunnlag for å møte kulturelt mangfold i skolen med trygghet og profesjonalitet. Boka er også aktuell for lærere som ser behovet for faglig utvikling i møtet med et mangfold av elever og foresatte i dagens skole.
Emner
Dewey
370.117 (hovednummer)
ISBN
978-82-05-53046-1 (heftet)

Andre utgaver/formater


Bibliotek som har denne