Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering : sammenhenger og spenninger
Kirsten E. Thorsen og Simon Michelet (red.)
Bok Bokmål 2019
Digital utgave: Søke-URL
Annen tittel | |
---|---|
Medvirkende | |
Omfang | 275 sider : illustrasjoner
|
Opplysninger | Hvordan kan samspill mellom teori og praksis bidra til at studentene utvikler profesjonell lærerkompetanse?Kvalifisering til læreryrket skjer i et samspill mellom spesialiserte kunnskaper i fag og pedagogikk, praktiske ferdigheter, verdier og holdninger. I veiledede praksisperioder får studentene muligheter til å øve på, prøve ut og reflektere over yrkesoppgaver. Hvordan utnyttes potensialet i denne læringssituasjonen? Og hvordan kan praksis utvikles som en likeverdig læringsarena også utenom perioder for veiledet praksis? Boka presenterer studier av hvordan ulike fag i lærerutdanningen kobler fag, pedagogikk og praksis for å støtte studentenes læring både i og utenfor praksisperiodene. Ny kunnskap fra disse prosjektene kan utfordre og inspirere til å studere og utvikle integrasjonene mellom teori- og praksiskunnskap. Målgruppen er forskere, lærerutdannere, praksislærere og masterstudenter i pedagogikk og lærerutdanning. Redaktører for boken er Kirsten E. Thorsen og Simon Michelet, ansatt ved OsloMet - storbyuniversitet. Begge har mange års erfaring som lærerutdannere i pedagogikk.
|
Emner | Lærerrollen
Lærerutdanning : (NO-TrBIB)HUME27346 Undervisningsmetoder : (NO-TrBIB)HUME07903 Undervisningsmetodikk Vis mer... Lærerutdanning Lærerutdanningspraksis lærarutdanning lærarutdanningspraksis lærarrolla lærerrollen lærerpraksis lærarpraksis
lærerutdanning teori praksis pedagogikk lærerstudenter lærerkompetanse faglig kompetanse |
Geografisk emneord | Norge : (NO-TrBIB)HUME02605
|
Dewey | |
ISBN | 82-15-03497-7
|