Vurdering, prinsipper og praksis
Stephen Dobson, Astrid Birgitte Eggen, Kari Smith [red.]
Bok Bokmål 2009
Digital utgave: Søke-URL
Annen tittel | |
---|---|
Medvirkende | |
Utgitt | Oslo : Gyldendal akademisk , 2009
|
Omfang | 311 s. : ill.
|
Opplysninger | Temaer som belyses i denne boken er blant annet teori om vurdering og vurderingsprinsipper, hensikten bak ulike former for vurdering, valg mellom vurderingsformer, fagdidaktiske og pedagogiske utfordringer for lærere og skoleledere, og ideologiske og politiske debatter. Forfatterne reflekterer rundt nye trender, både her hjemme og i utlandet, som kan sees som et resultat av den økende bruken av ekstern vurdering gjennom nasjonale og internasjonale tester, men også som følge av større fokus på læringsfremmende vurdering.
|
Emner | Skolen
Elever Evaluering : Skolevirksomhet Evaluering Vis mer... Evaluering(skulen)
Evaluering-Skolen-Elevvurdering Grunnskoleutdanning Karakterer Pedagogikk Skolevurdering Vurdering elevevaluering evaluering(pedagogikk) karaktersystemer - skolevirksomhet læring læringskultur læringsvurdering motivasjon nasjonale pedagogikk vurdering elevvurdering læringsvurdering evaluering motivasjon læringskultur elevevaluering skolevirksomhetskolearbeid praksis læring nasjonale standarder praksis skolevirksomhetskolearbeid standarder Elevvurdering Evaluering av elever(skolevirksomhet) Evaluering(før- og grunnskolen) - Elever Evaluering(skolen) - Elevar Mappevurdering Evaluering av elever |
Dewey | |
ISBN | 9788205391734
|