Ledelse av skoleutvikling: Fjernlån
Marit Aas
Bok Bokmål 2013
Utgitt | Oslo : Universitetsforl. , 2013
|
---|---|
Omfang | 167 s. : ill.
|
Opplysninger | Ledelse i skolen kjennetegnes av en tett samhandling mellom skoleledere og de som skal ledes. I skoleutvikling kommer dette til uttrykk ved at aktørene hele tiden må forhandle om hva som skal forandres. Sentrale lederutfordringer som forfatteren tar opp er: *Hva sier forskningen om ledelse av skoleutvikling? *Hva innebærer en aktivitetsteoretisk forståelsesramme? *Hvordan skapes ekspansiv læring i skolen? *Hvilke spenninger oppstår i implementering av ny praksis? *Hvordan kan vi forstå spenningene i implementeringen av et skolesystem for kartlegging/testing? *Hvordan kan spenninger bli en drivkraft i ledelse av skoleutvikling? Boka henvender seg til skoleledere på skolenivå, til skoleeiere, til studenter i skolelederprogrammer og andre som er interessert i skoleutvikling.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 978-82-15-02240-6(h.)
|