Markedsspråket : språk og idéutvikling i markedskommunikasjon


Kim Bjørnqvist, Magne Johannessen og Elling Aarflot
Bok Bokmål 2018
Utgitt
Oslo : Gyldendal , 2018
Omfang
420 s. : ill.
Opplysninger
Hvordan lager og skriver du god markedskommunikasjon? Helt siden de første avisene og magasinene kom på markedet har reklametekstforfatteren vært sentral i å skape merverdi for produkter og merkevarer. I takt med samfunnsendringene har tekstforfatterens rolle, uttrykksform og publiseringskanaler fornyet seg, men sentralt står fortsatt tegnet, ordet og språket. Markedsspråket er en bok for tekstforfattere og studenter innen kreativ markedskommunikasjon. Den er også anbefalt for konsulenter, rådgivere og markedssjefer som ønsker å lære mer om kommunikasjonsaspektene ved markedsføringsfaget. Boken har et sosialkonstruksjonistisk perspektiv, og tar for seg temaer som kommunikasjon, merkevarebygging og posisjonering, kreativitet, idéutvikling, reklametesting, kritikk og motgang. Den inneholder i tillegg tips for en rekke praktiske områder innen markedskommunikasjon, som forbrukerinnsikt, kundeløfter, reklamefilm, og reklameproduksjon for nye medier og kanaler, og en rekke eksempler og caser fra reklamepraksis.
Emner
Dewey
ISBN
978-82-05-50058-7

Andre utgaver/formater

Markedsspråket : språk og idéutvikling i markedskommunikasjon
Kim Bjørnqvist, Magne Johannessen og Elli...

Daisy lydbok · Bokmål · 2020

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Markedsspråket : språk og idéutvikling i markedskommunikasjon
Kim Bjørnqvist, Magne Johannessen og Elli...

Tale på CD · Bokmål · 2020

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne