Anvendelse av forskningskunnskap
Terje Ogden · [redigert av Thomas Nordahl og Ole Hansen]
Bok Bokmål 2018
Originaltittel | [ Det ved vi om ]
|
---|---|
Medvirkende | Hansen, Ole (redaktør)
|
Utgitt | Oslo : Gyldendal , 2018
|
Omfang | 75 s.
|
Opplysninger | Det brukes mye ressurser på utviklings- og forskningsprosjekter i skolen. Disse kan bidra til å forbedre skolens praksis for elevene og lærere. Men ofte viser det seg at prosjektene ikke innfrir forventningene til dem og at forskningskunnskapen ikke brukes i skolen. Det er med andre ord et gap mellom praksis og forskning. Økt bruk av forskningskunnskap i skolen forutsetter at den oppleves som forståelig og relevant av skolens praktikere, og det kan forhåpentligvis dette heftet gjøre noe med. Her beskrives en del praksisrelevante forskningstemaer i skoleverdenen, og hvordan skoler og lærere med fordel kan bidra, men også ta i bruk forskningskunnskap i arbeidet sitt. Et annet hovedtema er hvilke forhold som hemmer eller fremmer mobilisering av kunnskap i skolen.
|
Emner | |
Dewey | 371.0072 (hovednummer)
|
ISBN | 9788205520769
|