Anvendelse av forskningskunnskap


Terje Ogden ; [redigert av Thomas Nordahl og Ole Hansen]
Bok Bokmål 2018
Originaltittel
Medvirkende
Hansen, Ole (redaktør)
Utgitt
Oslo : Gyldendal , 2018
Omfang
75 s.
Opplysninger
Det brukes mye ressurser på utviklings- og forskningsprosjekter i skolen. Disse kan bidra til å forbedre skolens praksis for elevene og lærere. Men ofte viser det seg at prosjektene ikke innfrir forventningene til dem og at forskningskunnskapen ikke brukes i skolen. Det er med andre ord et gap mellom praksis og forskning. Økt bruk av forskningskunnskap i skolen forutsetter at den oppleves som forståelig og relevant av skolens praktikere, og det kan forhåpentligvis dette heftet gjøre noe med. Her beskrives en del praksisrelevante forskningstemaer i skoleverdenen, og hvordan skoler og lærere med fordel kan bidra, men også ta i bruk forskningskunnskap i arbeidet sitt. Et annet hovedtema er hvilke forhold som hemmer eller fremmer mobilisering av kunnskap i skolen.
Emner
Dewey
371.0072 (hovednummer)
ISBN
9788205520769

Bibliotek som har denne