Språkstimulerende læringsmiljøer
Liv Gjems · [redigert av Thomas Nordahl og Ole Hansen]
Bok Bokmål 2018
Digital utgave: Søke-URL
Annen tittel | |
---|---|
Medvirkende | Hansen, Ole (redaktør)
|
Utgitt | Oslo : Gyldendal akademisk , 2018
|
Omfang | 79 s.
|
Opplysninger | Originaltittel: Sprogstimulering i dagtilbud. - Har bibliografi. - Barn trer inn i et språkmiljø fra det øyeblikk de blir født, og de er fra starten av avhengige av å møte voksne, foreldre og øvrig familie, som trekker dem inn i språklige samspill. All læring, og ikke minst språktilegnelse, avhenger av gode, trygge relasjoner mellom voksne og barn. I denne boken presenteres forskningsbasert kunnskap om det som støtter og fremmer barns språktilegnelse i barnehagen. Barn i barnehagen kan ha svært ulike erfaringer med språk, og behovet for språklig støtte og stimulering varierer. Bokens tema dreier seg altså om spørsmålet: Hvordan stimuleres språktilegnelsen hos barn? Inngår i serien Dette vet vi om ... Barnehagen
|
Emner | Undervisning
Språkferdigheter Språkferdigheter(før- og grunnskolen) Språkferdigheter(kommunikasjonsferdigheter)(grunnskolepedagogikk) Vis mer... Barnehagen
Barnehager Læringsmiljø Språkstimulering Språktilegnelse Språk - Undervisning Språk(før- og barneskolen) - Undervisning Språk(før- og grunnskolen) - Undervisning Barnehagepedagogikk((NO-TrBIB)HUME21785) Barnehager((NO-TrBIB)HUME07947) Læringsmiljø((NO-TrBIB)HUME22112) Språkstimulering((NO-TrBIB)HUME24961) Språktilegnelse((NO-TrBIB)HUME27394) barn språk språkferdigheter språkutvikling læringsmiljø førskolebarn barnehagen barnehagen førskole barnehagepedagogikk læring språkferdigheter barnehagepedagogikk |
Dewey | |
ISBN | 9788205494206
|