Spill- og dataprogrammering for barn : en illustrert trinn-for-trinn-guide
Carol Vorderman · [Carol Vorderman ; oversetter Bjørnar Magnussen]
Bok Bokmål 2017
Annen tittel | |
---|---|
Medvirkende | Magnussen, Bjørnar (oversetter)
|
Utgitt | [Oslo] : Spektrum , 2017
|
Omfang | 224 s.
|
Passer for | |
Opplysninger | Omslagstittel: Spill- og dataprogrammering for barn. - Originaltittel: Computer coding for kids. - På omslaget: Med Scratch og Python. - Har ordliste, register. - Lær datakoding ved å lage spill i språkene Scratch og Python. Her lærer man å programmere dataspill og animasjoner, egne programmer og spill. Bli først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, deretter videre til å programmere med det litt mer avanserte Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og gjør selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle. Sakprosa for mellom-/ungdomstrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS.. - Alder: 9-16 år
|
Emner | Computer programming - Study and teaching
animasjoner barnebøker ungdomsbøker Vis mer... Computer programming((DLC) sh 85107310)
Computer programming((DLC) sh2007004296) - Study and teaching Scratch(programmeringsspråk) Dataspel - Programmering Python(programmeringsspråk) Barnebøker(fag) Datakoding Kodeklubber(Lær kidsa koding) Koding Programmeringsspråk Ungdomsbøker(fag) c c(programmeringsspråk) dataspill((NO-OsBA)1112100) Dataprogrammer Dataprogrammering Dataspill - Programmering Python (programmeringsspråk)((NO-OsBA)1126633) Python(bokbas) |
Dewey | |
ISBN | 9788231611752(h.) : Nkr 199.00
|