Dagligvarer : multiplikasjon - en innføring


Bill Jacob, Catherine Twomey Fosnot ; oversatt og tilrettelagt for norsk: Dag Gulaker, Tore Heggem, Kjærand Iversen
Bok Bokmål 2017
Annen tittel
Medvirkende
Fosnot, Catherine Twomey (forf.)
Gulaker, Dag Tore (oversetter)
Heggem, Tore (oversetter)
Iversen, Kjærand (oversetter)
Utgitt
[Bergen] : Caspar forl. , 2017
Omfang
80 s. : ill.
Opplysninger
Forfatternavn på omslaget: Frans van Galen. - Originaltittel: Groceries, stamps, and measuring strips. - Context for Learning er et omfattende amerikansk undervisningsmateriale som legger vekt på utforskende læring i virksomhetsnære kontekster. Materialet består av 18 hefter knyttet til tall og algebra. I heftene beskrives variert undervisning der elevenes arbeider parvis, i grupper og helklasse. Det legges vekt på dybdelæring, på muntlig og skriftlig språk, grunnleggende matematiske ideer, strategier og modeller. Bruken av virkelighetsnære kontekster gir tverrfaglige muligheter, bur på samfunnsmessig tilknytning og kritisk refleksjon, eksempelvis knyttet til helse og miljø. Materialet er inndelt i 3 serier: 1. Addisjon og subtraksjon, 2. Multiplikasjon og divisjon, 3. Brøk, desimaltall og prosent. Dagligvarer. Multiplikasjon - en første innføring er en norsk oversettelse av det første heftet i en serie knyttet til multiplikasjon og divisjon. Heftet er særlig rettet mot elever på 3. - 5. trinn.
Emner
Dewey
ISBN
978-82-90898-77-4(h.)

Bibliotek som har denne