Barns utvikling i skolealder
Richard Haugen
Bok Bokmål 2017
Utgitt | Oslo : Cappelen Damm akademisk , 2017
|
---|---|
Omfang | 183 s. : kol. ill.
|
Opplysninger | Barns utvikling i skolealder gjør rede for barns endringer i skole- og ungdomsalder. De ulike endringene er forankret i både klassiske teoretikere og nyere forskning. Leseren får innblikk i barn og unges typiske væremåte på sentrale utviklingsområder som biologisk betinget utvikling, sosial utvikling, emosjonell utvikling og kognitiv utvikling. Forskjeller i barn og unges utvikling er også drøftet. Boka består av 11 kapitler med følgende temaer: teoretiske modeller og tilnærminger relatert til utvikling, motorisk utvikling, sosiale relasjoner både før og i skolealder, emosjoner og temperament, selvoppfatning, persepsjon og tenkning, språk, begreper og kommunikasjon, moral, kjønnstypisk væremåte. Barns utvikling i skolealder henvender seg til lærerstudenter og lærere. Den er også aktuell for profesjonsutdanninger i pedagogikk, spesialpedagogikk samt sosial- og helsefag.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 9788202560492
|