Undervisningspraksis : profesjonalitet i skolen


Gerd Grimsæth
Bok Bokmål 2019

Oppdaterer

Medvirkende
Utgitt
Oslo : Gyldendal akademisk , 2019
Omfang
188 s.
Utgave
2. utg.
Opplysninger
Hva innebærer det å utvikle profesjonalitet og yrkesidentitet? Hvordan kan modellen lesson study bidra til utvikling av lærerprofesjonalitet? Hvordan framstår du som en tydelig lærer? På hvilke måter kan du skape engasjement og motivasjon for læring? Å utdanne seg til lærer er et valg om å «bli til noe», og samtidig være underveis. Lærere må stadig være underveis for å videreutvikle sin kompetanse. Grimsæth og Hallås skriver om hvordan du utvikler og forbedrer din undervisningspraksis, hvordan du stimulerer elevenes engasjement og motivasjon, blant annet ved bruk av ulike arbeids- måter og læringsarenaer, og hvordan du blir en av de engasjerte lærerne. Boken inneholder mange case fra praksisfeltet. Boken retter seg mot studenter i lærerutdanningene, lærere, lærerutdannere og forskere.
Emner
Lærere
Praksis
Skoler
Undervisning
Lærarar
undervisning metoder lærere lærerrollen undervisningsmetoder profesjonalitet skolen motivasjon skole grunnskolen grunnskoleutdanning yrkesprofesjonalitet lærarprofesjonalitet stedsbasert læring undervisningspraksis lærerprofesjonalitet klasseledelse yrkesidentitet engasjement lærerutdanning kompetanseutvikling
Dewey
371.102 . - 371.11 . - 371.3 . - 371.1
ISBN
9788205425194 : Nkr 349.00

Bibliotek som har denne

Andre utgaver/formater

Undervisningspraksis : profesjonalitet i skolen
Gerd Grimsæth og Oddrun Hallås

Daisy lydbok · Bokmål · 2018

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Undervisningspraksis : profesjonalitet i skolen
Gerd Grimsæth og Oddrun Hallås

Bokmål 2013