Ingen rom, ingen valgmuligheter, ingen jobber, ingen logo : med merkevareterroristene i siktet


Naomi Klein ; oversatt av: Morten Hansen ... [et al.]
Tale på CD Bokmål

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Annen tittel
Medvirkende
Hansen, Morten (oversetter)
Herrman, Bjørn Alex (oversetter)
Mehren, Hege (oversetter)
Østberg, Kristian (oversetter)
Utgitt
Oslo : Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek
Omfang
21 t 28 min
Opplysninger
Omslagstittel: No logo. - Originaltittel: No logo : taking aim at the brand bullies. - Marit Christensen. - I "No logo" avdekker Naomi Klein sviket mot informasjonsalderens sentrale løfte: vag, interaktivitet og økt frihet. Boka er på en gang kulturell analyse, politisk manifest, sosiologisk avhandling og designhistorie. På en levende måte fremstiller Naomi Klein den økende aktivistiske motstanden mot globaliseringen. Hun forklarer hvorfor noen av de mest berømte merkene plutselig befinner seg i feil ende av en sprayboks, en hackeoperasjon eller en internasjonal kampanje mot storkonsernene, og viser hvorfor så mange unge går ut på gata og krever en mer rettferdig verden.
Emner
Dewey
ISBN
82-16-02702-8

Andre utgaver/formater


Bibliotek som har denne