Teknologi og læringsmiljø
Trond Lekang og Mirjam Harkestad Olsen (red.)
Bok Bokmål 2024 Teknologi og læringsmiljø
Medvirkende | |
---|---|
Omfang | 313 sider : illustrasjoner
|
Utgave | 2. utgave
|
Opplysninger | 1. utgave 2019. - Teknologi er en betydelig del av hverdagen i norsk skole. Samtidig er læringsmiljøets betydning for elevenes læringsutbytte stadig mer vektlagt. Slik står teknologi og læringsmiljø som to sentrale søyler i skolens arbeid, og forfatterne av denne boken diskuterer sammenhengen mellom disse.Bokens formål er å presentere muligheter og dilemmaer knyttet til teknologi og bruken av digitale verktøy for å styrke læringsmiljøet. For å ta trygge pedagogiske valg, trenger de ansatte solid profesjonsfaglig digital kompetanse. Lærerens rolle som klasseleder i klasserom med høy teknologitetthet skal bidra til et læringsmiljø som fremmer inkludering, læring og elevmedvirkning, en rolle som beskrives og diskuteres i boken.I denne andreutgaven av boken er noen av kapitlene nyskrevet og andre oppdatert i samsvar med endringer på feltet. Forfatterne ønsker å bidra til kunnskap om hvordan teknologi og læringsmiljø kan påvirke hverandre, og på den måten skape nye forståelser hos lærerstudenter, lærerutdannere og etablerte lærere som ønsker å ta i bruk digitale verktøy i læringssituasjoner.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 9788215072418 : Nkr 499.00
|