Rom for magisk læring! : en analyse av læreplanverket LK20/LK20S


Svein-Erik Andreassen og Tom Tiller
Bok Bokmål 2024 Svein Erik Andreassen
Medvirkende
Omfang
233 sider : tabeller
Utgave
2. utgave
Opplysninger
1. utgave 2021. - $g Forord.: til 1. utgave ,. - Lærere og skoleledere i grunnskolen og den videregående skolen er godt i gang med læreplanverket LK20. Hvilken plass har elevenes læring fått i denne læreplanen, og legger den til rette for at den gode læring kan skje; den magiske læring? Forfatterne svarer ja.Boka viser også til myndighetsskapte selvmotsigelser, skjulte dilemmaer og paradokser i læreplanen. Er læreplanteksten forståelig, eller har dens kompleksitet potensiale for didaktiske misforståelser som kan gå ut over elevenes læring? I de nye kapitlene 10, 12 og 13 i denne 2. utgave av boka, graver forfatterne dypere i dette spørsmålet, og kommer med tankevekkende svar.Boka er relevant for både emnet «Pedagogikk og elevkunnskap», og for skolefagene i lærerutdanningene. Diskusjonstemaene i boka er relevante for alle fag i grunnskolen, og for fellesfagene i videregående skole. Dermed er boka aktuell ikke bare for studenter på grunnskolelærerutdanningene, men også for PPU og lektorutdanningen. Boka har også aktualitet for studier i utdanningsledelse og pedagogikk.
Emner
Geografisk emneord
Norge : (NO-TrBIB)HUME02605
Dewey
ISBN
9788215072197 : Nkr 429.00

Bibliotek som har denne