Vurdering for læring
Roar Engh, Stephen Dobson og Eli Kari Høihilder
Bok Bokmål 2010
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Kristiansand : Høyskoleforl , 2010
|
Omfang | 136 s.
|
Opplysninger | Har bibliografi, innholdsfortegnelse, sammendrag. - Boka handler om hvordan undervisningen kan gjøres mer motiverende ved å integrere elevvurdering. I bokas første del presenteres vurderingsprinsipper og teorier, mens del to ser på dokumentasjonen for vurdering, og her er praksis i fokus. I slutten av hver del får leseren et sammendrag, og underveis i teksten er det lagt inn forslag til spørsmål for videre refleksjon og gruppearbeid. Boka passer for lærere og lærerstudenter. Har litteraturliste. - Forfatterne tar for seg hvordan undervisningen kan gjøres mer motiverende ved å integrere elevvurdering. I del 1 presenteres vurderingsprinsipper og teorier, mens del 2 ser på dokumentasjonen for vurdering, og her er praksis i fokus. Hvert kapittel har spørsmål for videre refleksjon og gruppearbeid. - Forfatterne tar for seg hvordan undervisningen kan gjøres mer motiverende ved å integrere elevvurdering. I del 1 presenteres vurderingsprinsipper og teorier, mens del 2 ser på dokumentasjonen for vurdering, og her er praksis i fokus. Hvert kapittel har spørsmål for videre refleksjon og gruppearbeid. Boka er aktuell for lærere og lærerstudenter
|
Emner | EKSAMEN
Elever Elevvurdering Elevvurdering : Skolevirksomhet Vis mer... Evaluering - Elever : skolen
Grunnskoleutdanning Karakterer Karaktersetting Karaktersystem Mappevurdering Skoleelever - Evaluering Skolen Vurdering Vurdering for læring elevvurdering elevmedvirkning mapper logg vestfoldundersøkelsen tilpasset opplæring vurdering evaluering skolearbeid elever medvirkning pedagogisk dokumentasjon elevsamtaler samtaler mappevurdering prøver nasjonale mappeevaluering læring grunnskoleutdanning grunnskole skolen pensum edu3023 edu3021 Evaluering - Elever Evaluering - Skolen - Elevvurdering Evaluering Evaluering - Elever : (NO-OsBA)1112920 : (NO-OsBA)1112921 : (NO-OsBA)1205781 |
Dewey | |
ISBN | 978-82-7634-193-5
|