Vurdering for læring


Roar Engh, Stephen Dobson og Eli Kari Høihilder
Bok Bokmål 2010
Medvirkende
Dobson, Stephen (medarbeider)
Høihilder, Eli Kari (medforfatter)
Utgitt
Kristiansand : Høyskoleforl , 2010
Omfang
136 s.
Opplysninger
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, sammendrag. - Boka handler om hvordan undervisningen kan gjøres mer motiverende ved å integrere elevvurdering. I bokas første del presenteres vurderingsprinsipper og teorier, mens del to ser på dokumentasjonen for vurdering, og her er praksis i fokus. I slutten av hver del får leseren et sammendrag, og underveis i teksten er det lagt inn forslag til spørsmål for videre refleksjon og gruppearbeid. Boka passer for lærere og lærerstudenter. Har litteraturliste. - Forfatterne tar for seg hvordan undervisningen kan gjøres mer motiverende ved å integrere elevvurdering. I del 1 presenteres vurderingsprinsipper og teorier, mens del 2 ser på dokumentasjonen for vurdering, og her er praksis i fokus. Hvert kapittel har spørsmål for videre refleksjon og gruppearbeid. - Forfatterne tar for seg hvordan undervisningen kan gjøres mer motiverende ved å integrere elevvurdering. I del 1 presenteres vurderingsprinsipper og teorier, mens del 2 ser på dokumentasjonen for vurdering, og her er praksis i fokus. Hvert kapittel har spørsmål for videre refleksjon og gruppearbeid. Boka er aktuell for lærere og lærerstudenter
Emner
Dewey
371.27 . - 371.272 . - 371.39 . - 372.126 . - 373.127
ISBN
978-82-7634-193-5

Bibliotek som har denne