Kan skolen forbedres?


Asbjørn Birkemo Asbjørn Birkemo og Hans Bonesrønning
Bok Bokmål 2011
Utgitt
Oslo : Unipub , 2011
Omfang
163 s.
Opplysninger
1. utg. 2006. - Har bibliografi, innholdsfortegnelse. - Internasjonale undersøkelser viser at til tross for at Norge er blant landene som bruker mest ressurser på skole, har elevene middelmådige prestasjoner. Det synes å være behov for et målrettet forbedringsarbeid i skolen der visjon og virkelighet bringes nærmere hverandre. Denne boken skisserer en modell for et slikt forbedringsarbeid. Utgangspunktet består i en omfattende og allsidig kartlegging av den pedagogiske kvalitet i skolen, som så må følges opp av strategier som har dokumentert effekt. Videre er det viktig at den enkelte skole har god beredskap for å rette på dysfunksjonelle forhold som registreres i skolen. Boken bygger blant annet på resultater fra prosjektet "Fra ressurs til resultat", gjennomført ved Universitetet i Oslo
Emner
Dewey
371 . - 371.007 . - 379.481
ISBN
978-82-7477-550-3. - 9788274775503

Bibliotek som har denne