Entreprenørskap i utdanning og opplæring


Kjell Skogen
Bok Uten språklig innhold
Utgitt
Oslo : Gyldendal akademisk , nob
Omfang
207 s.
Opplysninger
Boka retter fokus mot tre ulike innfallsvinkler til entreprenørskap, nyskaping og gründervirksomhet; hvordan skolen kan skolen stimulere barn og unge til å utvikle talenter innen entreprenørskap, hvordan lærerne kan fungere som nyskapende entreprenører gjennom et godt læringsmiljø og gode læringsprosesser og hvordan skoleledere kan bidra i utviklingen av skolen slik at den gir god grobunn for læring. Forfatteren gir gjennom teoretiske perspektiver og konkrete eksempler en grunnleggende og helhetlig innføring i nytenkning og entreprenørskap både på elevnivå, lærernivå og organisasjonsnivå.. - Hvordan kan skolen best mulig møte de raske endringer i samfunnet og samtidig etablere gode læringsmiljø for elevene? Gjennom boken fokuserer forfatteren på tre ulike innfallsvinkler til entrepenørskap, nyskaping og gründervirksomhet. Teoretiske perspektiver og konkrete eksempler gir en grunnleggende og helhetlig innføring i nytenkning og entrepenørskap både på elevnivå, lærernivå og organisasjonsnivå. I tillegg inneholder boken eksempler fra andre arenaer. Målgruppen er lærerstudenter, lærere, skoleledere og andre som er engasjert i Ungdomsbedrifter eller Ungt entrepenørskap. Har litteraturliste
Emner
Dewey
338 . - 370.11 . - 371 . - 371.19 . - 371.195 . - 371.3 . - 378.176 . - 658.11
ISBN
82-05-36252-1. - 978-82-05-36252-9

Bibliotek som har denne