Skrive for å lære : skriving i høyere utdanning


Olga Dysthe, Frøydis Hertzberg og Torlaug Løkensgard Hoel
Bok Uten språklig innhold 2010
Utgitt
Oslo : Abstrakt , 2010
Omfang
223 s. : fig
Utgave
2. utg
Opplysninger
Bibliografi s. 213. - Boka gir en innføring i skriving som prosess fra den første ideen til den siste referansen, og viser at skriving er et viktig redskap for læring og tankeutvikling. Leseren blir presentert for ulike måter å lese og ta notater på, ulike skrivestrategier og ulike måter å strukturere en faglig tekst på. Boka henvender seg primært til studenter i høyere utdanning, men den er også relevant for alle som på en eller annen måte er engasjert i faglig skriving. Den vil også være av interesse for lærere, veiledere og kursholdere og andre som arbeider med studiekvalitet. Har litteraturliste og stikkordregister
Emner
Dewey
373.24 . - 378.17 . - 808.06 . - 808.066
ISBN
8279352937. - 9788279352938

Bibliotek som har denne