Den andre leseopplæringa : utvikling av lesekompetanse hos barn og unge
Agnes-Margrethe Bjorvand og Elise Seip Tønnesen (red.)
Bok Bokmål 2002
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Oslo : Universitetsforl , 2002
|
Omfang | 220 s. : ill
|
Opplysninger | Data om bidragsyterne: s. 219-220. - Har bibliografi. - Den første lese- og skriveopplæringa har stått i fokus gjennom lang tid, men den andre leseopplæringa er like viktig for at barn og unge skal få fullt utbytte av sitt liv i tekstenes verden. En fullt utviklet tekstkompetanse innebærer også å kunne lese for eksempel bilder i ulike medier og interaktive tekster på skjerm. Lesing er en kilde til opplevelser og glede, men også en viktig forutsetning for læring. Boka er ment for pedagoger i førskole- og læreryrket. Har register og litteraturlister
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 82-15-00311-7. - 978-82-15-00311-5
|