Læringsutbytte
Tine S. Prøitz
Bok Bokmål 2015
Utgitt | Oslo : Universitetsforl , 2015
|
---|---|
Omfang | 122 s. : ill
|
Opplysninger | Boken gir et empirisk fundert grunnlag for refleksjon omkring læringsutbytte i pedagogiske og fagdidaktiske sammenhenger. Forfatteren løfter frem alternative forståelser av begrepet og presenterer ulike måter å arbeide med læringsutbytte på. I boken diskuteres også begrepet som utdanningspolitisk fenomen. (Hentet fra baksideteksten.). - h.. - Har bibliografi, noter. - Temaet for boken er forankret i forskning om læringsutbytte som begrep i Norge og internasjonalt. Boken har dermed et empirisk grunnlag for refleksjon omkring læringsutbytte i pedagogiske og fagdidaktiske sammenhenger. Forfatteren trekker frem alternative forståelser av begrepet og presenterer ulike måter å arbeide med læringsutbytte på. Boken drøfter også begrepet som utdanningspolitisk fenomen. Boken henvender seg hovedsakelig til studenter og lærere innenfor lærerutdanning, utdanningsledelse, pedagogikk og fagdidaktikk. - Temaet for boken er forankret i forskning om læringsutbytte som begrep i Norge og internasjonalt. Boken har dermed et empirisk grunnlag for refleksjon omkring læringsutbytte i pedagogiske og fagdidaktiske sammenhenger. Forfatteren trekker frem alternative forståelser av begrepet og presenterer ulike måter å arbeide med læringsutbytte på. Boken drøfter også begrepet som utdanningspolitisk fenomen. Boken henvender seg hovedsakelig til studenter og lærere innenfor lærerutdanning, utdanningsledelse, pedagogikk og fagdidaktikk. Omtalen er utarbeidet av BS.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 978-82-15-02473-8
|