Visuell identitet


Bjørn Rybakken
Bok Bokmål 2004
Utgitt
S.l. : Abstrakt forlag , 2004
Omfang
287 s. : ill
Opplysninger
Katalogisert etter omslag. - Omslagstittel. - Med utgangspunkt i sju grunnleggende identitetsprinsipper viser Bjørn Rybakken hvordan den visuelle identiteten kan utvikles og formgis. Forfatteren baserer seg på sju identitetselementer som utgjør enhver visuell identitets "verktøykasse": navn, logo, symbol, farger, strukturelt kjennetegn, typografi og regi. Både identitetsprinsippene og identitetselementene blir utførlig behandlet i boken, som også tar for seg implementering og vedlikehold av visuell identitet. Bjørn Rybakken har lenge arbeidet med visuell kommunikasjon. Han har vært identitetskonsulent for en rekke kjente produkter og organisasjoner, og er mye brukt som foredragsholder. Boken er gjennomillustrert i farger. Har stikkordregister
Emner
Dewey
302.22 . - 658.8 . - 659.125 . - 659.2 . - 741.6 . - 745.4
ISBN
82-7935-149-3. - 978-82-7935-149-8. - 9788279351498

Bibliotek som har denne