Differensiering og tilpasning i grunnopplæringen : rom for alle - blikk for den enkelte
Erling Lars Dale Erling Lars Dale, Jarl Inge Wærness
Bok Bokmål 2003
Medvirkende | Wærness, Jarl Inge (forfatter)
|
---|---|
Utgitt | Oslo : Cappelen akademisk , 2003
|
Omfang | 238 s.
|
Utgave | 1. utg., 1. oppl
|
Opplysninger | Ex 2 Hefte med titlen Rom for alle-blikk for den enkelte, 42 s.. - kr.288,-. - Bibliografi: s. 235-238. - Forfatterne tar for seg prosjektet Differensiering og tilrettelegging i videregående opplæring. Boken er prosjektets sluttrapport, og handler blant annet om forholdet mellom tilpasset opplæring, spesialundervisning og differensiert opplæring. Forfatterne reiser kritikk mot en form for tilpasning som fører til ettergivenhet som undervisningsstrategi. I tillegg presenteres syv grunnleggende kategoriene for et differensiert opplæringsforløp innenfor skolen som en lærende organisasjon. Boken kan brukes som en innledning til arbeidet med Kvalitetsutvalgets innstilling I første rekke, om forsterket kvalitet i grunnopplæringen for alle (2003). Har litteraturliste
|
Emner | Differensiering
Differensiering - undervisning Opplæring Skolen Vis mer... Skoler og utdanning
Skolevesen Undervisning - Metoder Undervisningsteori Videregående opplæring Videregående utdanning videregående skole tilpasset opplæring differensiering spesialundervisning differensiert tilpasning elevmedvirkning motivasjon utdanning grunnopplæring vidaregåande undervisning Differensiert undervisning Spesialpedagogikk Spesialundervisning Tilpasset opplæring Undervisning Videregående skole Videregående skoler |
Dewey | |
ISBN | 82-02-23304-6. - 82-02-23609-6. - 978-82-02-23304-4
|