Assistentene i skolen er en voksende yrkesgruppe. I løpet av de siste års reformer har tallet på assistenter økt i takt med elever som trenger ekstra hjelp for å ha et likeverdig skoletilbud. I denne boken gir forfatteren en beskrivelse av assistentens rolle i arbeidet med elever med særskilte behov. Det gis også en oversikt over forskjellige typer lærevansker man kan møte, noe som gjør boken til en nyttig lærebok, samt til en håndbok til bruk i klasserommet. Boken er ikke ment å være en del av debatten om hva assistentene skal gjøre eller ikke gjøre, men den kan være en inspirasjon til assistenten og bidra til å hjelpe assistent, lærer og skolen som helhet å jobbe mer effektivt sammen når de skal støtte elever med særskilte behov. Illustrert med noen strektegninger. Med litteraturliste.
Assistent i skolen
Glenys Fox · oversatt av Johan Eide ; bearbeidet for norske forhold av Torill Tellefsen og Knut Roar Engh
Bok Bokmål 2000 · Kontor
Forlaget skriver om denne boka:
Digital utgave: Søke-URL
Annen tittel | |
---|---|
Medvirkende | |
Utgitt | Oslo : Kommuneforl. , cop. 2000
|
Omfang | 120 s. : ill.
|
Opplysninger | Tegninger iflg. s. 3 av: James Quinell. - Bibliografi: s. 115-116
|
Emner | Pedagogikk
Assistenter Differensiert bemanning Lederskap Vis mer... Lærerrollen
Undervisning Skoleassistent Skolen Skoler Spesialudervisning Spesialundervisning Atferdsvansker - Undervisning Funksjonshemmede - Undervisning Lærarassistentar Lærerassistenter Spesialpedagogikk skoleassistent individuell tilrettelegging lærerassistenter skoleassistenter spesialundervisning skole assistenter elevassistenter spesialpedagogikk ufaglærte kompetanse støttepersonale |
Sjanger | |
Dewey | |
ISBN | 82-446-0749-1(h.)
|