Spill- og dataprogrammering : en illustrert trinn-for-trinn-guide
Carol Vorderman · [Carol Vorderman ; oversetter Bjørnar Magnussen]
Bok Bokmål 2017
Annen tittel | |
---|---|
Medvirkende | Magnussen, Bjørnar (oversetter)
|
Utgitt | [Oslo] : Spektrum , 2017
|
Omfang | 224 s. : kol. ill.
|
Passer for | |
Opplysninger | Omslagstittel: Spill- og dataprogrammering for barn. - Originaltittel: Computer coding for kids. - På omslaget: Med Scratch og Python. - Er du interessert i dataspill og animasjoner? Har du lyst til å lage dine egne programmer og spill? Denne boken er akkurat det en spirende programmerer trenger. Her blir vi først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, og med erfaringene derfra går vi videre til å programmere med det litt mer fryktinngytende Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og vil gjøre selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 978-82-316-1175-2(h.)
|