| |
|---|
| Utgitt
| Oslo : Gyldendal akademisk , 2011
|
|---|
| Omfang
| |
|---|
| Utgave
| |
|---|
| Opplysninger
| 1. utg. 2002. - Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter. - Denne boken handler om hvordan man som pedagog kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogiske profesjonalitet.
|
|---|
| Emner
| |
|---|
| Dewey
| |
|---|
| ISBN
| 978-82-05-41942-1 : Nkr 310.00
|
|---|