Skolen som læringsarena : selvoppfatning, motivasjon og læring
Einar M. Skaalvik Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
Bok Bokmål 2018
Annen tittel | |
---|---|
Medvirkende | |
Utgitt | Oslo : Universitetsforl. , cop. 2018
|
Omfang | 327 s. : fig.
|
Utgave | 3. utg.
|
Opplysninger | 1. utg. 2005 med tittelen: Selvoppfatning, motivasjon og læringsmiljø. - 2. utg. 2013. - Opplagshistorikk: 2. oppl. 2019 (Nkr 469.00); 3. oppl. 2021 (Nkr 489.00). - Noe av den viktigste læringen som skjer i skolen, er det elevene lærer om seg selv. Det har stor betydning for elevenes utvikling, men også for deres motivasjon, innsats, bruk av læringsstrategier og senere utdanningsvalg. Denne boka handler om læring og betingelser for læring og viser hvor viktig elevenes selvoppfatning er. Den gir også en grundig gjennomgang av ulike teorier om motivasjon. Med dette utgangspunktet drøfter forfatterne sentrale spørsmål knyttet til læringsmiljø, læringsstrategier og organisering av undervisningen. Forfatterne gir innsikt i prinsipper for tilrettelegging av læring som er viktige for valg av virkemidler og arbeidsformer i skolen. De belyser også læring fra ulike perspektiver og gir en innføring i de mest sentrale teoriene om betingelsene for læring. Denne reviderte tredjeutgaven er blant annet styrket gjennom å utvide drøftingen av teoretiske perspektiver, inkludere nyere forskningsresultater og gjennom en analyse av dybdelæring. Boka er skrevet for lærerstudenter, lærere og andre som arbeider med barn og ungdom, men de prinsippene boka drøfter, er sentrale i all virksomhet der læring og mellommenneskelig kommunikasjon står sentralt.. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
|
Emner | Education
Educational institutions Elever Klasseledelse Vis mer... Learning
Lærere og elever Læring : Pedagogisk psykologi Læringsstrategier Læringsteknikk Motivation Pedagogics Personlighetsutvikling Psychological factors Selvfølelse Selvoppfatning Sociocultural environment Stress Teaching læringsmiljø læringsstrategier pedagogisk psykologi læringmotivasjon sjølvoppfatning medlæring læringsteorier motivasjon skolen selvbilde selvoppfatning undervisning pedagogiske teorier læring Grunnskolen Læring Læringsmiljø Grunnskolen((NO-TrBIB)HUME23030) Læring((NO-TrBIB)HUME08079) Læringsmiljø((NO-TrBIB)HUME22112) Motivasjon((NO-TrBIB)HUME08081) Pedagogisk psykologi((NO-TrBIB)HUME25036) læring pedagogikk selvbilde selvoppfatning læringsmiljø klasseledelse lærere lærerutdanning læringsstrategier lærerrollen til-modellen undervisning tilrettelegging mestring skole motivasjon læreryrket trivsel stress skolen |
Dewey | |
ISBN | 978-82-15-03102-6
|
Skolen som læringsarena : selvoppfatning, motivasjon og læring
Einar M Skaalvik
Bok · Engelsk · 2020
Einar M Skaalvik
Bok · Engelsk · 2020