
Instruksjoner for skåring og utvikling av opplæringsplan : ABLLS-R guide
James W. Partington
Bok · Bokmål · 2012
Annen tittel | |
---|---|
Originaltittel | |
Medvirkende | |
Omfang | 97 sider : illustrasjoner
|
Utgave | Versjon 3.2
|
Opplysninger | "The Assessment of Basic Language and Learning Skills - Revidert (The ABLLS-R)" - Tittelsiden. - Denne guiden hører sammen med en protokoll: ABLLS-R Protokollen. - Denne norske oversettelsen er basert på "[Instruksjoner for skåring og utvikling av opplæringsplan]. September, 2010. Versjon 3.2".. - Kartleggingsverktøyet The Assessment of Basic Language and Learnings Skills (ABLLS®-R) er utviklet av James Partington ved Partington Behavior Analysts og er oversatt og tilpasset norske forhold ved Kenneth Larsen. ABLLS®-R består av et utvalg ferdigheter som har vist seg sentrale for å styrke kommunikasjon om barns muligheter til å lære mer effektivt i flere situasjoner. Alle ferdighetene i ABLLS®-R er beskrevet ut i fra nøyaktige kriterier som bidrar til en nøyaktig og effektiv kartlegging. ABLLS®-R består av to hefter – ABLLS®-R Protokollen & ABLLS®-R Guiden. ABLLS®-R protokollen som inneholder oversikt over ferdighetene og kriteriene, samt en oversiktlig system for å visuelt fremstille barnets nåværende ferdighetsnivå. Dette systemet kan også effektivt benyttes til å vise barnets progresjon. ABLLS®-R Guiden innholder instruksjoner for å gjennomføre kartleggingen og hvordan man kan benytte det pensum som er beskrevet i ABLLS®-R for å utvikle individuelle opplæringsmål.. - Elektronisk reproduksjon
|
Emner | autisme barn evaluering utviklingsforstyrrelser språkferdigheter språk læreferdigheter lærevansker ferdigheter læring utviklingshemming utviklingshemning utviklingshemmede kartlegging manualer instruksjoner skåring testing opplæringsplan
|
Dewey | |
ISBN | 9780984704859
|