Markedsføring, organisasjon og ledelse for LØM-emnet


Frode Hjertnes
Bok Bokmål 2018
Utgitt
Bergen : Fagbokforl. , 2018
Omfang
428 s. : kol. ill.
Utgave
3. utg.
Opplysninger
1. utg. 2009 med tittel: Markedsføring, organisasjon og ledelse. - Denne boken dekker markedsføringsledelse, organisasjon og ledelse innenfor LØM-emnet ved fagskolene. En egen lærebok dekker økonomistyringsdelen. Bøkene har som felles siktemål å øve opp studentenes evne til å treffe gode beslutninger for bedriften med hensyn til intern ledelse og økonomistyring og ekstern tilpasning til ønsker og behov i markedet. Et gjennomgående trekk ved fremstillingen er hvordan eksterne krav og forventninger i markedet påvirker den interne styringen av foretaket. Fremstillingen har for øvrig et generelt preg, og eksemplene er hentet fra mange ulike bransjer og virksomheter. Problemstillingene som drøftes i denne boken, er først og fremst av administrativ og markedsføringsmessig karakter, blant annet hvilke kundegrupper bedriften under gitte omstendigheter bør satse på, hvordan ulike markedsføringsvirkemidler kan brukes for å få best mulig gjennomslag i markedet, hvordan virksomheten i gitte situasjoner bør organiseres og ledes, og hvordan rekruttere og motivere medarbeidere. Læreboken inneholder kontrollspørsmål, egentrenings- og caseoppgaver. Løsningsforslag og annen relevant informasjon finnes på bokens nettsider www.fagbokforlaget.no/lom Frode Hjertnes underviser i LØM-emnet ved Fagskolen i Hordaland.
Emner
Dewey
658.8 . - 658.4
ISBN
978-82-450-1645-1(h.) : Nkr 529.00

Andre utgaver/formater

Markedsføring, organisasjon og ledelse for LØM-emnet
Frode Hjertnes

Daisy lydbok · Bokmål · 2018

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne