| Annen tittel
| |
|---|
| Medvirkende
| |
|---|
| |
|---|
| Utgitt
| Oslo : Tibi - Biblioteket for tilrettelagt litteratur , 2025
|
|---|
| Omfang
| |
|---|
| Opplysninger
| I prod. per oktober 2025. - Clara Talesyntese. - Fra forlagets omtale: Boken introduserer ulike perspektiver på læring som er, og har vært, fremtredende i forskningen på, og i diskusjonene om, skole og utdanning de siste hundre årene. Denne 2. utgaven er oppdatert og har fått et nytt kapittel om læring i et fenomenologisk perspektiv. Måten vi oppfatter læring på, spiller en avgjørende rolle for hvordan undervisning planlegges, gjennomføres og evalueres. De forestillingene – eller metaforene – vi har for læring, danner utgangspunkt for hvordan læreplaner blir formulert, hvordan nasjonale prøver blir organisert, hva vi anser som god pedagogikk i klasserommene og andre læringsmiljøer, og hvilke forventninger vi har til barn og unge og – i vår tid – også til voksne. De perspektivene som blir presentert i denne boken, spenner fra behaviorisme og nevrovitenskap til situerte og sosiokulturelle tradisjoner.. - 31.10.2025. - Oslo. - Produksjonsrett
|
|---|
| Emner
| |
|---|
| Dewey
| |
|---|
| ISBN
| |
|---|
| Hylleplass
| |
|---|