| |
---|
Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (167 sider) : illustrasjoner
|
---|
Utgave
| |
---|
Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2013. - Ledelse i skolen kjennetegnes av en tett samhandling mellom skoleledere og de som skal ledes. Marit Aas sentrale budskap er at det beste utgangspunktet er å stille de gode og riktige spørsmålene enn å lete etter oppskriften. Samtaler, spenninger og samarbeid står sentralt. Sentrale lederutfordringer som blir berørt er: Hva sier forskningen om ledelse av skoleutvikling? Hva innebærer en aktivitetsteoretisk forståelsesramme? Hvordan skapes ekspansiv læring i skolen? Hvilke spenninger oppstår i implementering av ny praksis? Hvordan kan vi forstå spenningene i implementeringen av et skolesystem for kartlegging/testing? Hvordan kan spenninger bli en drivkraft i ledelse av skoleutvikling? Boka henvender seg til skoleledere på skolenivå, til skoleeiere, til studenter i skolelederprogrammer og andre som er interessert i skoleutvikling.
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|