Medvirkende
| |
---|
| |
---|
Utgitt
| Oslo : Cappelen Damm akademisk , 2019
|
---|
Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (187 sider) : illustrasjoner
|
---|
Utgave
| |
---|
Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018. - Identitet som lærer handler om hvordan lærere utvikler seg som profesjonsutøvere gjennom yrkeskarrieren. Forfatteren behandler fire hovedtemaer: hva gode lærere og skoleledere gjør og hvorfor hvordan uformell læring finner sted i praksis lærerens profesjonelle identitetsdannelse - relasjonelt, faglig og personlig læreres og skolelederes motivasjon for yrket Gode lærere jobber i team, de står sammen om planlegging og gjennomføring av undervisning og de samarbeider om elevvurdering. De sier at det å tilhøre et fellesskap der man drar lasset sammen er helt nødvendig for kunne jobbe profesjonelt og lykkes med utviklingsarbeid. Boka gir også en teoretisk inngang til å forstå profesjonell identitet. Identitet henspiller da på noe dynamisk som kommer til uttrykk på varierte måter i ulike sammenhenger. Identitet som lærer er skrevet for studenter i grunnskolelærerutdanningen og for nyutdannede lærere på vei ut i skolen.
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|