Medvirkende
| |
---|
| |
---|
Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (175 sider) : illustrasjoner
|
---|
Utgave
| |
---|
Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020. - Boka handler om hvordan synet på barn og unge påvirker forståelsen av mobbing og de tiltak som settes inn i barnehage og skole. Forfatterne er opptatt av hvordan nye perspektiver på mobbing kan få betydning for barnehager og skolers arbeid for et trygt og godt barnehage- og skolemiljø. De drøfter mobbing i barnehage og skole med bakgrunn i nasjonal og internasjonal forskning. Barneperspektivet og etiske perspektiver er en rød tråd gjennom hele boken. I nyere mobbeteorier blir barn og unges atferd i mobbesituasjoner primært forstått ut fra sosiale prosessers kompleksitet, angsten for å bli holdt utenfor fellesskapet og behovet for å høre til. Det betyr at hovedfokuset i mobbeforebyggende arbeid rettes mot barnehage- og skolekulturer, ledelse, kollegasamarbeid og foreldresamarbeid.
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|