| Medvirkende
| |
|---|
| |
|---|
| Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (426 sider) : illustrasjoner
|
|---|
| Utgave
| |
|---|
| Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020. - Virkeligheten er fragmentert og uendelig. Hvordan sette sammen biter av denne virkeligheten til historier som trenger gjennom i dagens strøm av informasjon, og hvordan skal vi unngå at norske fortellinger drukner i flommen? Denne boka tilbyr hjelp slik at du kan nå gjennom med ditt budskap. Den presenterer et sjutrinns spørsmålsdrevet faktoriseringsverktøy som kan hjelpe deg med å utvikle, produsere og analysere historier for mobiltelefon, nettbrett, stor skjerm og hodetelefoner. Historiefortelling på digitale plattformer tar blant annet for seg spørsmålene: Hva skiller fortellingen fra andre formidlingsmåter? Hvorfor har fortellinger en slik forførende kraft, og hvilket ansvar legger dette på dagens historiefortellere? Hvordan skal du drive innsikts- og utviklingsarbeid slik at du når målgruppen din? Hvordan konstruere gode fortellinger? Hvordan tilpasse fortellinger til ulike plattformer og sjangre, TV-dokumentarer, dokusåper, fortellinger på sosiale medier, nettartikler og podkaster? Historiefortelling på digitale plattformer er aktuell for journalist-, TV- og mediestudenter og alle som lever av, eller er interessert i å fortelle historier som virker.
|
|---|
| Emner
| |
|---|
| Dewey
| |
|---|
| ISBN
| |
|---|