Medvirkende
| |
---|
| |
---|
Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (87 sider) : illustrasjoner
|
---|
Utgave
| |
---|
Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019. - Denne boka gir en innføring i hvordan lærerstudenter og lærere kan planlegge, gjennomføre og vurdere undervisning ved hjelp av en didaktisk modell kalt Den triadiske modellen. Boka integrerer teori og praksis, og målet er å bidra til en enda bedre skole med mer tilpasset opplæring. Det er vanskelig for læreren og lærerstudenten å undervise på en god måte uten å ha et bevisst forhold til hvordan man vil utøve egen lærerrolle. Den triadiske modellen deler lærerens daglige arbeid inn i tre hovedkategorier: Lærerrollen, undervisning og tilpassing. Disse hovedkategoriene kaller vi sykluser fordi lærerne går inn og ut av dem. En trygg og god relasjon til elevene i syklus 1 fungerer som fundament for syklus 2 undervisning. Den 3. syklusen i modellen er tilpassing. En erfaren og dyktig lærer tilpasser undervisningen på en slik måte at flest mulig av elevene får et meningsfullt utbytte av undervisningen.
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|