En helstøpt lærerutdanning : fokus på klasseledelse med fundament i teori og praksis
Anne Høva Glenna
Bok · Bokmål · 2019
| Medvirkende | |
|---|---|
| Omfang | 1 online (nettilkoblet) ressurs (143 sider) : illustrasjoner
|
| Utgave | 1. utgave
|
| Opplysninger | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2013. - Denne boka setter søkelys på hvordan et utvalg studenter opplever at norsk grunnskolelærerutdanning ivaretar deres utvikling til å bli gode klasseledere. - Forbereder teoriundervisningen ved grunnskolelærerutdanningen studentene til å møte ansvaret som klasseleder? - Bidrar praksisskolen til at studentene er rustet til å bli klasseledere? - Tilrettelegger samarbeidet mellom høgskole og praksisskole for at studentene kan utvikle seg til god klasseledere? - Hva er det viktigste høgskolen og praksisskolen kan bidra med for studentene skal kunne utøve klasselederfunksjonen på en best mulig måte? Forfatterne fokuserer på ulike utfordringer i utdanningen knyttet til lærerrollen og klasseledelse, og viser hvor viktig det er at lærerutdanningene fundamenterer klasseledelse i både teori og praksis. Funnene i studien gir grunnlag for refleksjon og forhåpentligvis inspirasjon til alle som er involvert i lærerutdanning, slik at de ser etter muligheter for endring og forbedring.
|
| Emner | |
| Dewey | |
| ISBN | 9788245027143
|