
Å lykkes som lærer : betydning av psykologi- og elevkunnskap i skolen
Psykologi i skolen - hvad virker?
Bok · Bokmål · 2019
Medvirkende | |
---|---|
Omfang | 1 online (nettilkoblet) ressurs (287 sider) : illustrasjoner
|
Opplysninger | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2013. - Hvordan kan du som lærer unngå å bukke under og gå gladere hjem, som forøvrig er tittel for to av bidragene. Å lykkes som lærer er en aktuell og annerledes lærebok i psykologi og pedagogikk. Her får du som leser innblikk i hvordan du kan handle velbegrunnet i en skolehverdag preget av handlingspress. Forfatterne har inngående kjennskap til skolens hverdag og lærerprofesjonens utfordringer. Boka omhandler blant annet: * klasseledelse * lærerens relasjonelle møte med eleven * individuell tilrettelegging av undervisning * den flerkulturelle klassen * løsning av problematferd * tilrettelegging for gutter og jenter * skole-hjem samarbeid * konfliktløsning m.m. Å lykkes som lærer er en forskningsbasert lærebok som forener praksis og teori. Den retter seg mot lærerutdannere og lærerstudenter, samt lærere i skolen.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 9788245027655
|