Å lykkes med lærervurdering
Linda Darling-Hammond
Bok · Bokmål · 2019
| Annen tittel | |
|---|---|
| Originaltittel | |
| Medvirkende | |
| Omfang | 1 online (nettilkoblet) ressurs (221 sider) : illustrasjoner
|
| Utgave | [1. utgave]
|
| Opplysninger | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016. - Hva trenger du som lærer å vite om lærervurdering? Lærervurdering er ingen enkel øvelse. Det finnes i dag lite tilgjengelig forskning og annen informasjon som kan hjelpe beslutningstakere som skal utvikle gode modeller for dette. Darling-Hammond hevder i denne boken at vi bør se på lærervurdering som del av et undervisnings- og kunnskapssystem som på en gjennomtenkt måte fremmer lærerprofesjonens undervisningskompetanse. Boken er tenkt som en hjelp til nasjonale og lokale beslutningstakere, skoledere og lærere for å imøtekomme det økende behovet for kunnskap om lærervurdering. Linda Darling-Hammond er Charles E. Ducommun professor of Education Emeritus ved Stanford University, President i Learning Policy Institute og tidligere president i American Educational Research Association (AERA). Darling-Hammond har utgitt over 400 publikasjoner og mottatt en rekke utmerkelser.
|
| Emner | |
| Dewey | |
| ISBN | 9788245027648
|