Medvirkende
| |
---|
| |
---|
Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (166 sider) : illustrasjoner
|
---|
Utgave
| |
---|
Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2010. - Spesialundervisning i skolen byr på mange utfordringer. Med denne boka er man bedre rustet til å forstå og møte dem. Gjennom teoretiske perspektiver og konkrete eksempler ønsker forfatterne å legge grunnen for en spesialundervisning som tar enkeltelevens rett til god undervisning på alvor. De belyser spesialundervisningen ved å drøfte en rekke sentrale emner, blant annet sosiale og faglige problemer, holdinger og handlinger, spesialpedagogiske intervensjoner og likeverdig opplæring. Boka gir både teoretiske og praktiske holdepunkter for å drive god spesialundervisning. Boka henvender seg til studenter, lærere og rådgivere i skoleverk og pedagogisk-psykologisk tjeneste, men også til andre som har med spesialundervisning å gjøre i utdanning eller praksisvirksomhet. Dordy Wilson er førsteamanuensis ved Høgskolen i Hedmark. Rune Sarromaa Hausstätter er professor ved Høgskolen i Lillehammer. Branca Lie er førsteamanuensis ved Høgskolen i Lillehammer.
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|