Annen tittel
| |
---|
Medvirkende
| |
---|
| |
---|
Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (223 sider) : illustrasjoner
|
---|
Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2014. - Læreryrkets utfordringer er hovedtema i den andre årboken til Nasjonal forskerskole for lærerutdanning, NAFOL. Boken søker å gi en bekreftelse av gode ting i læreryrket og inspirere til nye tanker, ikke minst om den betydning utdanningsforskning kan ha for utviklingen innen barnehage, skole, kulturskole og lærerutdanning. Dagsaktuelle temaer i lærerutdanningsforskningen drøftes, som at læreryrket er et «høyplatåyrke», hvor en nyutdannet lærer forventes å kunne alt med det samme, selv om man er fremmed i yrket og på arbeidsplassen. For etablerte lærere er det av stor betydning at de har mulighet til å utvikle seg i sitt yrke. Boken gir også et innblikk i hva som karakteriserer ledelse og samarbeid ved skoler som over tid får gode resultater på nasjonale prøver.
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|