Annen tittel
| |
---|
| |
---|
Omfang
| 1 online (nettilkoblet) ressurs (285 sider) : illustrasjoner
|
---|
Utgave
| |
---|
Opplysninger
| 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017. - Denne boken tar et oppgjør med myten om at det å være kreativ er det samme som å være kunstnerisk. Boken bygger bro mellom kreativitetsforskning og innovasjonsforskning, og samtidig tar den et oppgjør med seiglivede myter om kreativitetens rolle i innovasjonsprosjekt. Fellesnevneren for kreativitet og innovasjon er evnen til å håndtere det vi kaller åpne oppgaver. Åpne oppgaver er komplekse, ikke-rutinebaserte oppgaver, som i motsetning til lukkede oppgaver ikke kan løses ved hjelp av kjente oppskrifter, rutiner eller fremgangsmåter alene. Boken tar utgangspunkt i at våre forestillinger om kreativitet og innovasjon påvirker vår evne til å håndtere åpne oppgaver. Ved hjelp av de fem P-er Person, Prosess, Press, Produkt og Partnerskap presenteres et mangfold av teoretiske tilnærminger og fortellinger om hvordan deltakere i innovasjonsprosjekt jobber alene og sammen for å lykkes med de utfordringer de står overfor. Torild Alise W. Oddane er førsteamanuensis i organisasjon og ledelse ved Handelshøyskolen i Trondheim, NTNU, hvor hun også er programansvarlig for Master i kunnskapsledelse, et erfaringsbasert videreutdanningsprogram for ledere.
|
---|
Emner
| |
---|
Dewey
| |
---|
ISBN
| |
---|